Uzturs bērna zīdīšanas laikā

Kad barojat bērnu ar krūti, jūs pirmajiem sešiem dzīves mēnešiem nodrošināt pilnvērtīgu uzturu savam mazulim. Bet neaizmirsīsim par savu uzturu. Zīdainis paņems visu nepieciešamo un, lai viņam būtu pietiekami daudz barības, ir svarīgi ēst veselīgu un sabalansētu uzturu. Tātad, kādi ir labākie pārtikas produkti laikā, kad barojat mazo ar krūti?

Vai pastāv pat tāda lieta kā “zīdīšanas diēta”? Faktiski veselīga diēta laikā, kad barojat mazo ar krūti, līdzinās veselīgam uzturam jebkurā laikā, un, ja vien jums nav alerģijas, šajā īpašajā laikā nav pārtikas produktu, no kuriem vajadzētu izvairīties. Pārtika, ko ēdat, piešķir dažādu garšu jūsu mātes pienam, un jūsu mazulim var būt dažādas variācijas!

Labākais ēdiens laikā, kad barojat mazo ar krūti

Vienkāršs veids, kā pārliecināties, ka ēdat vislabāko pārtiku un saņemat pietiekami daudz barības vielu, ir šķīvja modeļa izmantošana. Saskaņā ar šķīvja modeli puse no jūsu šķīvja jāaizpilda ar neapstrādātiem vai vārītiem dārzeņiem, un apmēram viena ceturtdaļa jāaizpilda ar kartupeļiem, rīsiem, makaroniem, bulguru vai līdzīgiem graudaugiem, vēlams pilngraudu. Atlikusī ceturtdaļa ir paredzēta olbaltumvielām. Gaļa, zivis, mājputni, olas vai veģetārie ēdieni, piemēram, lēcas, pupas un rieksti, ir labi olbaltumvielu avoti zīdītājām. Varat arī papildināt savu šķīvi ar piena produktiem, piemēram, pienu un jogurtu. Neaizmirstiet dzert daudz šķidruma, kamēr barojat bērnu ar krūti – laba doma ir katru reizi, kad barojat bērnu ar krūti, izdzert glāzi ūdens un papildināt uzturu ar dzērienu, kas īpaši paredzēts māmiņām, kas baro mazuļus ar krūti.

Pārtika, no kuras jāizvairās laikā, kad barojat mazuli ar krūti.

Nav pārtikas produktu saraksta, no kuriem jāizvairās laikā, kad barojat mazuli ar krūti, bet, ja pamanāt, ka jūsu mazulis kļūst satraukts vai viņam ir gāzes pēc tam, kad esat ēdusi noteiktu ēdienu, kādu laiku varat no tāda produkta/produktiem izvairīties un pēc tam atkārtoti ieviest. Ārsti arī iesaka māmiņām ierobežot trekno zivju uzņemšanu līdz divām 140 gramu porcijām nedēļā, jo tajās bieži ir augsts piesārņojuma daudzums, kas laika gaitā var uzkrāties ķermenī. Skumbrija, sardīnes, forele un lasis ir treknu zivju piemēri. Jums vajadzētu arī ierobežot haizivju, zobenzivju un marlīnu daudzumu līdz pāris porcijām gadā, jo tajās parasti ir daudz dzīvsudraba.

Alkohols un bērna barošana ar krūti

Drošākais variants attiecībā uz alkoholu un bērna barošanu ar krūti ir izvairīties no alkohola vispār.

Svara zaudēšana laikā, kad barojat mazo ar krūti

Vai zinājāt, ka sievietes, kuras baro bērnu ar krūti vismaz trīs mēnešus, zaudē vairāk svara nekā tās, kuras to nedara? Tas ir tāpēc, ka patērējat daudz kaloriju bērna barošanai. Ja zīdīšanas laikā nezaudējat svaru vai zaudējat to pārāk lēni, mēģiniet samazināt saldo pārtiku un pārtikas produktus ar augstu piesātināto tauku saturu, piemēram, gāzētos dzērienus, desertus, ceptu pārtiku un trekno gaļu. Ja gada laikā varējāt atgriezties savā svarā, kas bija pirms mazuļa piedzimšanas, tad jums lieliski izdevās!

Kaut ko no ikdienas kopšanas līdzekļiem?